Jak co roku tak i w roku 2016 będą przyznawane dotacje na remont harcówek. Kwota dotacji zostanie podzielona na wszystkie środowiska, które spełnią wymagania formalne jak również uzasadnią celowość i potrzebę remontu. W tym zakresie będą obowiązywały następujące zasady:
1. Wypełnienie przez wnioskujące środowisko formularza/wniosku do dnia 29 kwietnia 2016 roku.
https://docs.google.com/forms/d/1URZ02zQ0KRqGx0YM2QgBqgU0Ib_y8tl4ffqP2-uf8qY/viewform
2. Wyznaczenie osoby koordynującej remont ze strony środowiska i podanie jego namiarów. Może to być instruktorka/instruktor, harcerka/harcerz, rodzic lub sympatyk środowiska. Ważne, żeby taka osoba wzięła na siebie obowiązki związane z dopilnowywaniem remontu prowadzonego przez wybraną firmę remontowa – od początku aż do szczęśliwego końca czyli odbiorów.
W związku z tym, że zdarzały się sytuacje, gdzie osoby wyznaczone do koordynacji nie angażowały się w żaden sposób w remont (łącznie z końcowymi odbiorami) informujemy, że taka sytuacja może skutkować odebraniem dotacji a w konsekwencji koniecznością sfinansowania remontu samodzielnie przez środowisko. Jednocześnie chcielibyśmy poinformować/uspokoić, że osoba koordynująca będzie wspierana w tym zakresie przez Okręg a czasochłonność koordynacji jest niewielka. Osoba taka powinna:
- uczestniczyć w etapie ustalania zakresu remontu i jego wyceny
- uczestniczyć w wizjach lokalnych przeprowadzanych przez ZEO (Zespół Ekonomiki Oświaty)
- udostępnić przygotowana harcówkę do remontu firmie remontowej. Przygotowanie powinno się ograniczać jedynie do zabezpieczenia wyposażenia harcówki mogącego się zniszczyć podczas remontu i oczywiście rzeczy cennych.
- weryfikować regularnie stan prac remontowych a o wszelkich kłopotach raportować do koordynatora z ramienia Okręgu
- być na odbiorach końcowych remontu (koordynator wchodzi w skład komisji odbierającej remont)
Warto pamiętać, że tak sformułowane zadanie, to idealny punkt do realizacji stopni harcerskich.
3. Przyznana dotacja dotyczy jedynie budynków/pomieszczeń, których właścicielem jest miasto (szkoły, domy kultury, budynki użyteczności publicznej).
Zespół ds. remontów podjął jednak decyzje, że będziemy chcieli wesprzeć również remonty w harcówkach nie kwalifikujących się bezpośrednio do dofinansowania z UM. W związku z powyższym w tym roku została ustalona zasada, że każde środowisko aplikujące do dotacji będzie musiało zabezpieczyć 5% kwoty dotacji ze swoich środków własnych. Zebrane w ten sposób pieniądze zostaną przekazane środowiskom, które do tej pory nie mogły skorzystać z funduszy przekazywanych przez UM a są w nie mniejszej potrzebie związanej z remontami. W sytuacji gdy dane środowisko chce aplikować o remont a nie jest w stanie zabezpieczyć 5% wkładu własnego prosimy o kontakt bezpośrednio z Jarosławem Baranem (mail) z taką informacją.
4. Jeśli żadne środowisko niepodlegające pod dotację nie zaaplikuje o nią, wkład własny zostanie zwrócony środowisku, które go przekazuje.
5. Do końca maja 2016 zostaną rozdysponowane pieniądze z dotacji (termin ten może ulec zmianie w związku ze zmianami jakie może wprowadzić UM) jak również przekazane szczegóły co do dalszych działań.
6. Każde środowisko może zaproponować własną, sprawdzona firmę remontową, która przeprowadzi ich remont a jeśli firma przejdzie również odpowiedznia kwalifikację na poziomie Okręgu, może dostać zlecenie na remont innych harcówek.
7. Wstępnie ustala się, że termin zakończenia remontów i ich odbiór to 31.10.2016r. Termin końcowy może ulec zmianie w związku z decyzją UM.
8. Osobą koordynującą z ramienia Zarządu kwestie remontów jest Jarosław Baran (mail: jb@mojekorzenie.net, tel. 509813321).